سفرنامه «بلیط خدمت » | از یزد برای استان یزد

با سفرنامه «بلیط خدمت» در قالب گزارش سفرهای کاری و اداری استاندار یزد پیرامون پیگیری مطالبات مردمی وتحقق « سند یزد نوین»  در عرصه ملی و بین المللی همراه باشید.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،سفرهای کاری و اداری از سفرهای مرسوم در مسیر ظرفیت‌سازی و تعامل  با  تاکید بر تحقق منافع گروه‌های هدف محسوب می‌شود که مسئولان عالی رتبه  برای پیگیری و انجام هماهنگی لازم این سفرها را با سطوح مختلف در جدول برنامه‎های خود قرار می‌دهند.
در سفرنامه پیش رو ابعاد مختلف سفرهای کاری « مهران فاطمی» استاندار یزد با هدف زمینه‌سازی برای تحقق سند « یزد نوین» پیگیری، اقدامات  و توسعه روابط پیرامون این اصل مشترک  تشریح می‌شود:


* یزد-تهران / دوشنبه 18 دی‌ماه 1402


کوله بار این سفر با سفرهای دیگر متفاوت است و تمام  دغدغه به یک سند یعنی «یزد نوین» ختم می‌شود و دو ورق گره‌گشایی از امور مردم و پیشرفت مناطق کمتر برخوردار نیز همواره  در اولویت است و سفری نیست که بهره‌وری و مسئله حیاتی تامین آب پایدار برای استان روی میز نباشد.


+ تسریع در جذب «منابع تسهیلاتی تبصره 18»


 اولین برنامه این سفر با حضور استاندار یزد در نشست استانداران با وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی،اقتصاد و دارایی و روسای بانک‌ها در موضوع «تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه» آغار و « مهران فاطمی»  به عنوان نماینده استانداران به بیان مسئله‌های مرتبط  و ارائه راهکار  پرداخت و در مجموع تصمیم‌های موثری  برای اجرا در سطح ملی اتخاذ شد.


+ تقویت سرمایه گذاری و زیرساخت گردشگری با محوریت بنیاد مستضعفان

 

جریان خدمت ادامه دارد و بدون فوت وقت استاندار در برنامه بعدی به بنیاد مستضعفان می رود و در جلسه با « حسین دهقان» رئیس بنیاد، وضعیت پروژهای این مجموعه در استان  از جمله  طرح توسعه کارخانه سلک باف بررسی می‌شود، طرحی که اجرای آن در انتظار تامین و واردات ماشین آلات است و چیزی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
قول مساعد تامین اعتبار در این زمینه همراه با خبر بهره برداری از مجتمع آبی هتل صفاییه تا اسفندماه و بازسازی و نوسازی اتاق‌های هتل کام سفر را شیرین می‌کند.
پیگیری طرح نوسازی هتل پارسیان در سال گذشته که امروز در مرحله بهره برداری قرار دارد نیز موضوع دیگر دیدار امروز بود تا اینکه صحبت به استفاده از ظرفیت قطارهای بن ریل زیرمجموعه بنیاد مستضعفان برای استان به میان آمد و توافق اولیه فعال‌سازی دو رام قطار شامل 20 واگن صورت گرفت.


+ بهاباد، خاتم و مروست در مسیر پیشرفت و محرومیت زدایی


اما نوبت به پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان بهاباد، خاتم و مروست دغدغه همیشگی استاندار رسید، بنیاد مستضعفان بالغ بر 140 میلیارد تومان در سه سال گذشته در بهاباد هزینه کرده است که امروز سرمایه این شهرستان است و درخواست شد تا  حدود 60 میلیارد تومان برای دو سال آینده در مسیر آبادانی بهاباد در نظر گرفته  شود.
در شرایط فعلی شهرستان‌های خاتم و مروست نیز 20 میلیارد پروژه عمرانی با محوریت بنیاد مستضعفان در دست اجرا دارند و درخواست هزینه 60 میلیارد در دو سال برای خاتم و مروست نیز در ردیف بررسی و اعلام نظر کارشناسی از سوی بنیاد قرار گرفت.
موضوع این دیدار به تقویت سرمایه گذاری در استان یزد رسید و به زودی تیمی از مجموعه بنیاد مستضعفان برای بررسی میدانی ظرفیت های مختلف میهمان استان خواهد بود و هم اندیشی برای حضور در ستاد توسعه سواحل مکران و پیشبرد پروژه های پیشنهادی نیز پیوست دیگر این دیدار شد.


+ یزد استانی پیشرو در بهره گیری از ظرفیت نخبگان

 

آخرین برنامه این سفر یک روزه به جلسه مشترک استانداران و نخبگان در اولین همایش ملی گفت و گوی نخبگان با حضور وزیر کشور رسید و معرفی استان یزد به عنوان استانی پیشرو در استفاده از ظرفیت نخبگان نقطه طلایی سفر را رقم زد.
و همزمان با سخنرانی استاندار یزد در این مراسم از «مهران فاطمی« به عنوان استانداری  پیشرو در بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای ترسیم سند یزد نوین و تقویت جایگاه نخبگان در امور اجرایی استان یزد تجلیل به عمل آمد./


از این سفر همه پایان آن خوشا که تویی... # یزد-عزیز
نویسنده: فاطمه شریفی

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات